دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه پیشنهاد تشکیل کمیسیون ملی انتخابات گفت: در این طرح به‌دنبال اصلاح قانون انتخابات هستیم.

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد‌سلیمان با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و سال جدید تحصیلی اظهار کرد: امیدواریم دانشجویان عزیز، ماه مبارک رمضان را با روحیه‌ای تازه پشت سر گذاشته و ماه‌های آینده را با امید هرچه بیشتر آغاز کنند.

وی با قدردانی از مردم مسجد سلیمان به‌دلیل حضور پرشور در انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: مسئولان و فعالان سیاسی کشور، پس از انتخابات در معرض امتحانات سختی قرار گرفتند؛ زیرا آرامش بیشتری در فضای پیش از انتخابات فراهم بود و متأسفانه پس از انتخابات فضای سنگین امنیتی در جامعه به‌وجود آمد. 

رضایی ادامه داد: به غیراز ملت ایران برخی از مسئولان و فعالان سیاسی، نمره پایینی در تدبیر وحل و فصل بحران به دست آوردند و در حقیقت مردم، سرافراز قبل و بعد از انتخابات بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا شما از معترضین حمایت نکردید؟ گفت: بنده پس از حوادث اخیر پیشنهاد کردم که هرچه زودتر دادگاهی برای تعرض‌کنندگان به حقوق مردم تشکیل شود و در کنار آن در تعطیلی زندان کهریزک و در آزادسازی بیش از 50 نفر از کسانی که بی‌گناه به زندان افتاده بودند تلاش کردم ولی راه‌های دیگر را نمی‌پسندم.

وی در مورد راه برون رفت از بحران‌های کنونی  افزود: راه برون رفت از این اوضاع برادری و وحدت است البته نه وحدت و برادری برای معامله و سازش بلکه وحدت در سمت و سوی دفاع از حقوق مردم و نظام، لذا تفرقه‌ها و دعواها به جامعه زیان وارد خواهد کرد. او ادامه داد: وقایع اخیر تلخ است و آثار آن همچنان باقی است و با وحدت و برادری باید درصدد ساختن آینده خود باشیم.

رضایی درباره انتخابات آینده اظهار کرد: نواقصی که در انتخابات گذشته بود باید در انتخابات بعدی برطرف شود در غیراین صورت مردم‌سالاری دینی ضعیف خواهد شد.

رضایی با طرح پیشنهاد تشکیل کمیسیون ملی انتخابات گفت: باید کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود تا دولت از مداخله در امور انتخابات منع شود و در حقیقت با این کار اعتماد مردم بیشتر جلب خواهد شد؛ لذا ما در این طرح به‌دنبال اصلاح نظام و قانون انتخابات هستیم و اگر در ساماندهی این طرح موفق شویم بسیاری از مشکلات انتخابات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در شرایطی بودیم که کشور و مردم خود را برای یک جهش عظیم آماده می‌کردند، این امر از حضور بی‌سابقه ایرانیان داخل و خارج هویدا بود اما حوادثی که پس از انتخابات به‌وجود آمد، دست‌اندازی در مقابل این جهش بزرگ ملت ایران به‌وجود آورد و در این امر همه ما مسئول هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اعتراضات اخیر مردم به نتایج انتخابات گفت: همان‌طور که برای مشارکت مردم حقی قائل هستیم، باید برای اعتراضات مردم هم حقوقی قائل شویم و اگر اعتراضات قانونی باشد و رهبران اعتراضات، گفتمان اخلاقی و قانونی را رعایت کنند، نهادهای حکومتی هم بپذیرند که این اعتراضات جزئی از مردم‌سالاری دینی است، مشکلی به‌وجود نخواهد آورد و اگر عکس این امر باشد حوادث جبران‌ناپذیری به‌وجود خواهد آمد.

کد خبر 91282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز